Prawodawcy Unii Europejskiej wezwali do stworzenia nowych ram prawnych dla rozwijającego się Metaverse, odnosząc się do badań przeprowadzonych przez Komisję Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego. Raport opowiada się za globalnym nadzorem i zarządzaniem Metaverse, mającym na celu pomoc firmom z UE w ograniczeniu zależności technologicznej.
- Prawodawcy w Unii Europejskiej wezwali 27 państw członkowskich do przejęcia inicjatywy w ustanowieniu nowych wytycznych prawnych dla Metaverse
- Badanie dotyczące ryzyka, potencjału i implikacji politycznych wirtualnych światów zostało opublikowane przez Komisję Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego.
- W badaniu stwierdzono, że nowy system jest niezbędny, aby pomóc firmom w UE i zmniejszyć zależność technologiczną od innych krajów.
Ustawodawcy w Unii Europejskiej wezwali blok 27 państw do przejęcia inicjatywy w zakresie ustanowienia nowych wytycznych prawnych dla rozwijającego się Metaverse.
Badanie dotyczące ryzyka, potencjału i implikacji politycznych wirtualnych światów zostało opublikowane przez Komisję Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego. Stwierdzono w nim, że nowy system jest niezbędny, aby pomóc firmom w UE i zmniejszyć zależność technologiczną od innych krajów.
Jest to lista wirtualnych światów, które składają się na wspólny, interaktywny i być może wciągający internet przyszłości. Raport został zaakceptowany przez komisję z ogólnym szerokim poparciem.
Prace komisji PE są zgodne z propozycjami dotyczącymi Metaverse opublikowanymi w lipcu przez Komisję Europejską. Komisja nie zasugerowała żadnych przepisów, ale stwierdziła, że konieczne jest globalne zarządzanie i nowe wytyczne dotyczące nadzoru nad Metaverse.
Wirtualne światy są definiowane jako wciągające, trwałe doświadczenia oparte na rozszerzonej rzeczywistości i technologiach trójwymiarowych (3D) w programie Komisji Europejskiej dotyczącym Metawersów. Badania statystyczne przeprowadzone przez BanklessTimes.com przewidują, że za niedługo liczba użytkowników Metaverse przekroczy 600 milionów, głównie dzięki postępom w generatywnej sztucznej inteligencji (AI).
Dokument wzywa UE do objęcia przywództwa i zauważa, że kilka firm spoza UE stworzyło projekty Metaverse, ponieważ posiadały zdolność finansową i inne zasoby.