Raport Roblox odsłania trendy w cyfrowej modzie i urodzie

Raport Roblox odsłania trendy w cyfrowej modzie i urodzie

Raport Roblox na temat trendów w cyfrowej ekspresji, modzie i urodzie ujawnia, że choć aktywność w Metaverse jeszcze nie generują znaczących zysków ze sprzedaży dóbr cyfrowych, są one skutecznymi narzędziami marketingowymi. 75% respondentów uważa, że noszenie cyfrowej odzieży renomowanych marek jest niezbędne dla awatarów, a 84% prawdopodobnie nosiłoby tę markę w prawdziwym życiu. 

  • Platforma do gier Roblox opublikowała swój coroczny raport Digital Expression, Fashion & Beauty Trends, który opiera się na ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 1500 użytkowników Gen-Z w USA i Wielkiej Brytanii.
  • Obecnie jednym z najpopularniejszych przedmiotów na rynku Roblox, jest cyfrowa czapka z daszkiem marki Ancora.
  • Raport podkreśla również popularność innych niedawnych aktywacji na platformie z udziałem marek zajmujących się branżą beauty, co dodatkowo podkreśla głód społeczności na przedmioty związane z urodą.
  • W Metaverse pożądanie rzadkich lub ekskluzywnych przedmiotów jest podobne do pożądania przedmiotów fizycznych.

Platforma Roblox opublikowała swój coroczny raport Digital Expression, Fashion & Beauty Trends, który opiera się na ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 1500 użytkowników należących do generacji Z w USA i Wielkiej Brytanii. Ma to interesujące implikacje dla strategii marketingowych marek modowych i kosmetycznych.

Mimo że istnieją znaczące odstępstwa, ogólnie rzecz biorąc, aktywności w Metaverse nie przynoszą jeszcze znacznych zysków ze sprzedaży dóbr cyfrowych. Niemniej jednak, okazują się niezwykle przydatne jako narzędzia marketingowe, a wstępne statystyki sugerują, że mogą mieć wpływ na rzeczywiste zwiększenie sprzedaży.

Markowa odzież dla awatarów

Nie powinno być zaskoczeniem, że 75% respondentów uważa, że noszenie cyfrowej odzieży renomowanej marki jest niezbędne dla ich awatarów. 84% badanych stwierdziło, że prawdopodobnie nosiliby tę markę w prawdziwym życiu, a 50% wskazało, że byłoby to nawet bardzo prawdopodobne.

Biorąc pod uwagę, że Roblox ma 70,2 miliona aktywnych użytkowników dziennie, obliczenie przyszłego potencjału przychodów nie wymaga zaawansowanych umiejętności arytmetycznych. Trzeba przyznać, że pokolenie Z ma obecnie mniejszą siłę nabywczą niż ich milenijni poprzednicy, ale jeśli utrzymają wczesną lojalność wobec marki, ich wpływ na gospodarkę stanie się bardziej zauważalny za kilka lat, gdy ich siła nabywcza wzrośnie.

Jedną z takich firm, która powiększa swoją bazę fanów z pokolenia Z, jest Gucci. Zajmuje drugie miejsce, zaraz za Nike, w badaniu Business of Fashion przeprowadzonym w grudniu 2022 r. na temat ulubionych firm modowych pokolenia Z. Marka niedawno stała się aktywna w The Sandbox, gdzie można było zobaczyć cyfrową replikę jej rzeczywistego pokazu Gucci Cosmos.

10 000 darmowych cyfrowych przedmiotów zostało rozdanych w ramach wydarzenia Roblox podczas wrześniowej prezentacji Milan Fashion Week Ancora przez giganta Kering, zostały one rozdane w mniej niż godzinę. Jest to kolejny ważny wniosek z raportu Roblox.

Możliwość piękna

Ponad jedna trzecia uczestników wyraziła chęć zmiany wyglądu swojego awatara co tydzień lub nawet codziennie. Podobnie jest z włosami. Ponad 7,3 miliona użytkowników zainwestowało w ciągu roku w pięć lub więcej z ponad 139 milionów cyfrowych fryzur. Stanowi to 20% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

Najbardziej poszukiwanym ze wszystkich limitowanych przedmiotów Gucci uzyskanych dzięki aktywacji Roblox Ancora była cyfrowa fryzura pochodząca z realnego wybiegu mody. Obecnie sprzedaje się ona za ponad sześć razy więcej na rynku Roblox niż drugi najpopularniejszy przedmiot, cyfrowa czapka z daszkiem marki Ancora.

Świadczy to o apetycie społeczności na przedmioty związane z urodą – co potwierdza raport, który odnotowuje również popularność innych niedawnych aktywacji na platformie przez Fenty Beauty, L’Oréal’s Maybelline i NYX, Shiseido’s NARS i LVMH’s Givenchy Beauty.

Prognozuje się, że wartość branży kosmetycznej wzrośnie do około 580 miliardów dolarów do 2027 roku.

Liczy się wyłączność

Ostatnim wnioskiem z raportu jest wspomniany wcześniej wyjątek od obecnego status quo w zakresie przychodów generowanych przez przedmioty cyfrowe. Podobnie jak pożądanie ekskluzywnych lub rzadkich przedmiotów w świecie fizycznym, to samo dotyczy Metaverse.

Monstercat, marka muzyki elektronicznej, współpracowała z deweloperem społeczności Whose Trade w celu wyprodukowania sześciu limitowanych naszyjników. Rubinowy wisiorek osiągnął najwyższą początkową cenę sprzedaży na rynku wynoszącą 10 000 USD, co jest najwyższą jak dotąd początkową sprzedażą jednego z nich. Roblox’s Limiteds to odrębna kategoria produktów cyfrowych, które strona wprowadziła na początku tego roku i które są dostępne tylko w ograniczonych ilościach.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Podobne Wpisy