Metaverse w grach: eksplozja wartości do 563,8 mld USD w 2032 roku! Sprawdź raport

Metaverse w grach: eksplozja wartości do 563,8 mld USD w 2032 roku! Sprawdź raport

Oczekuje się, że globalny rynek gier Metaverse osiągnie wartość 563,8 mld USD do 2032r., rosnąc przy CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) na poziomie 38,6%. Metaverse zmienia zasady gry w branży technologicznej, umożliwiając użytkownikom granie w gry, interakcję i udział w wirtualnych wydarzeniach. 

  • Oczekuje się, że wielkość globalnego rynku gier Metaverse osiągnie 563,8 mld USD przy CAGR na poziomie 38,6% do 2032 roku.
  • Ze względu na inwestycje, przepisy rządowe i dynamicznie rozwijającą się branżę gier, region Azji i Pacyfiku był liderem globalnego rynku w 2022 roku.
  • Przewiduje się, że rosnąca akceptacja technologii opartych na blockchain, takich jak kryptowaluty i tokeny niezamienne (NFT), będzie miała korzystny wpływ na rozwój Metaverse w sektorze gier.

27 września 2023 r. opublikowany został raport stworzony przez DataHorizzon Research pt.: ,,Metaverse w zakresie wielkości rynku gier, trendów, wzrostu, udziału, raportu z analizy statystycznej, według komponentów (sprzętu, oprogramowania i usług), według rodzaju gry, branży, według prognoz regionów i segmentów, na lata 2023–2032”

Według badań przeprowadzonych przez DataHorizzon Research, rynek Metaverse w grach osiągnął wartość 21,6 mld USD w 2022 roku, a prognozy na 2032 rok wskazują na 563,8 mld USD, co oznacza imponujący wzrost o 38,6% rocznie. Dokument ten przeprowadza dogłębną analizę możliwości globalnego rynku Metaverse i wyciąga istotne wnioski. Po przeanalizowaniu obecnego stanu oraz przyszłego rozwoju branży, przedstawione są praktyczne spostrzeżenia rynkowe.

Metaverse, jako fascynujące wirtualne środowisko, opiera się na najnowszych osiągnięciach technologii, takich jak rozszerzona rzeczywistość (AR), wirtualna rzeczywistość (VR) i mieszana rzeczywistość (MR). Użytkownicy tej platformy mają możliwość uczestniczenia w grach, dokonywania transakcji, nawiązywania kontaktów społecznych, handlowania wirtualnymi nieruchomościami, korzystania z bogatej biblioteki treści cyfrowych oraz uczestniczenia w wirtualnych wydarzeniach. To zapewnia niezrównane doświadczenie cyfrowe. Metaverse ma potencjał całkowicie zmienić naszą interakcję z cyfrowym światem i jest prawdziwym przełomem technologicznym.

Przedstawiając wszechstronne i dostosowane do indywidualnych preferencji użytkownika doświadczenie, koncepcja Metaverse rewolucjonizuje świat gier, podnosząc rozrywkę na wyższy poziom. Dzięki wykorzystaniu technologii AR i VR, gracze mogą całkowicie zanurzyć się w rozgrywce. Dodatkowo, platforma oferuje aspekt społecznościowy, umożliwiając użytkownikom interakcje i zabawę w wirtualnym świecie. Gry społecznościowe w Metaverse zyskują na popularności, ponieważ zachęcają graczy do aktywnego uczestnictwa zarówno w grze, jak i poza nią. Metaverse staje się rewolucyjnym przełomem w świecie gier, zapewniając wyjątkowe i angażujące doznania dla graczy.

Wiodące firmy w branży gier i technologii cyfrowych inwestują ogromne środki w rozwijanie własnych Metaverse. Rosnące inwestycje w technologię Metaverse wynikają przede wszystkim z jej ogromnych możliwości marketingowych dla różnorodnych produktów. Ponadto przewiduje się, że popyt na gry w Metaverse wzrośnie wraz z rosnącą popularnością zestawów słuchawkowych AR i VR. Rosnąca akceptacja technologii opartych na blockchain, takich jak kryptowaluty i niewymienialne tokeny, również przyczyni się do dalszej ekspansji Metaverse w sektorze gier.

W kontekście rosnącej popularności Metaverse w branży gier, uczestnicy rynku mają obecnie wiele opcji do wyboru. Metaverse, czyli wirtualne światy dostępne w różnych grach, oferują interoperacyjność, co umożliwia płynne przechodzenie między różnymi platformami i aplikacjami. Ta interoperacyjność zapewnia nie tylko większą widoczność na wielu platformach, ale również poszerza zasięg marki i zapewnia klientom płynne doświadczenia. To także oznacza, że oferta firmy jest dostępna na szeroką skalę w wirtualnym świecie. Co więcej, wspiera tworzenie innowacyjnych połączeń między konsumentami a firmami, co przyczynia się do rozszerzenia kręgu odbiorców organizacji. Użytkownicy mają możliwość swobodnego przechodzenia między różnymi światami w Metaverse oraz przechowywania swoich cyfrowych zasobów i awatarów.

Podsumowanie raportu

Tytuł raportuMetaverse na rynku gier
Wielkość rynku w 2022 r21,6 miliarda USD
Wielkość rynku do 2032 r563,8 miliardów USD
CAGR od 2023 do 2032 roku38,6%
Największy rynekAzja i Pacyfik
Okres prognozy2023–2032
Okres historyczny2021
Rok bazowy2022
Zakres i zasięg raportuWielkość rynku, szacunki, analiza konkurencji, trendy i czynniki wzrostu
Według składowychSprzęt (urządzenia AR, urządzenia VR, urządzenia MR i inne), oprogramowanie (oprogramowanie rozszerzonej rzeczywistości, silniki gier, mapowanie, modelowanie i rekonstrukcja 3D, platformy finansowe i platformy Metaverse) oraz usługi
Według typu gryAkcja, przygoda, casual (rekreacja), RPG, symulacja, sport i wyścigi, sandbox i strategia
RegionAmeryka Północna, Europa, Azja i Pacyfik, Ameryka Łacińska oraz Bliski Wschód i Afryka
KrajeUSA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Chiny, Japonia, Indie, Korea Południowa, Brazylia, Meksyk, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska i Republika Południowej Afryki
Główni gracze rynkowiMeta, Activision Blizzard, Netease, Electronic Arts, Take-Two, Tencent, Nexon, Epic Games, Unity, Valve, Accenture, Adobe, HPE, Deloitte, Ansys, Autodesk Inc., Intel, Tech Mahindra, ByteDance, Nvidia, Microsoft, Samsung, Google, Sony, HTC, Seiko Epson, Apple, Qualcomm, Panasonic, EON Reality, Roblox, Lenovo, Razer, Nextech AR Solutions, ZQGame, TaleCraft, VRChat, Decentraland, Somnium Space, Sandbox

Kluczowe cechy segmentacji

Rynek Metaverse w grach jest podzielony na segmenty w oparciu o komponenty, rodzaje gier i lokalizację.

Największym udziałem w rynku cieszy się segment software. W ramach tej kategorii, oprogramowanie rzeczywistości rozszerzonej dominuje pod względem udziału w rynku. Prognozuje się, że silniki gier będą nadal dynamicznie rozwijać się, ponieważ stanowią one podstawę wirtualnych światów i umożliwiają tworzenie zaawansowanych aplikacji VR i AR. Wielkie firmy korzystają zarówno z otwartych silników, takich jak Godot, Blender i Open 3D Engine (O3DE), jak i znanych silników gier, takich jak Unreal Engine i Unity, aby tworzyć gry kompatybilne z Metaverse, co przyspiesza wzrost tego rynku.

Z uwagi na znaczący udział w rynku, gry strategiczne zajmują czołową pozycję w całej branży gier Metaverse. Jest to fascynujący rodzaj gier, który tłumaczy rosnącą popularność Metaverse, ponieważ wymaga od graczy opracowywania i wdrażania strategii w celu osiągnięcia postępu. Gry takie jak Axes Metaverse, Fortnite, Axie Infinity i wiele innych są często grane w Metaverse.

W kontekście inwestycji, regulacji rządowych i dynamicznego rozwoju branży gier, region Azji i Pacyfiku stanowił lidera na globalnym rynku w 2022 roku. Rząd japoński ogłosił swoje plany inwestycji w niewymienialne tokeny (NFT) i usługi Metaverse w styczniu 2023 roku, podczas gdy rząd Korei Południowej zapowiedział stworzenie wirtualnej wersji swojej stolicy w celu poprawy usług publicznych.

Znaczące zmiany na rynku gier Metaverse

Aby wprowadzić unikalne doświadczenia oparte na własnościach intelektualnych The Sandbox Metaverse, firma The Sandbox nawiązała współpracę z TOEI ANIMATION i Minto, Inc. TOEI ANIMATION, renomowanym japońskim pioniemr animacji, jest znany z tworzenia kultowych seriali, takich jak ,,DRAGON BALL”, ,,SAILORMOON” i ,,ONE PIECE”.

Korzystając z zaawansowanej sztucznej inteligencji generatywnej, Nextech3D.AI dostarcza szczegółowe modele 3D. Na stanowisko szefa operacji produktowych w firmie został mianowany Hareesh Achi. Hareesh, który przez ponad dziesięć lat pracował w Microsoft i META, ma na celu zwiększenie produktywności i rentowności Nextech3D.AI poprzez optymalizację operacji.

Streszczenie najważniejszych informacji z raportu 

Prognozuje się, że rynek Metaverse w grach będzie rosnąć z roczną stopą wzrostu wynoszącą 38,6% do roku 2032, osiągając wartość 563,8 mld USD. Metaverse to wciągające środowisko wirtualne, które dostarcza spersonalizowanych doświadczeń w grach za pomocą technologii AR i VR. Użytkownicy mogą uczestniczyć w wirtualnych wydarzeniach, handlować wirtualnymi nieruchomościami i nawiązywać kontakty. Uczestnicy rynku mogą czerpać korzyści z rosnącego zapotrzebowania na technologie oparte na blockchain oraz zestawy słuchawkowe AR/VR. Firmy mogą dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i zwiększyć świadomość marki dzięki interoperacyjności.

W segmencie oprogramowania, największy udział rynkowy przypada oprogramowaniu rozszerzonej rzeczywistości. Zaawansowane aplikacje VR i AR korzystają z silników gier, takich jak Unreal Engine i Unity, które prognozowane jest, że będą nadal dynamicznie rosnąć. Gatunek gier strategicznych dominuje na rynku gier Metaverse i cieszy się rosnącą popularnością dzięki swojemu fascynującemu charakterowi. 

Region Azji i Pacyfiku, wspierany przez inwestycje rządowe oraz dynamicznie rozwijającą się branżę gier, objął pozycję lidera na globalnym rynku w 2022 roku. Japoński rząd inwestuje w NFT i usługi Metaverse, podczas gdy Korea Południowa planuje otworzyć wirtualną wersję swojej stolicy w styczniu 2023 roku.

Niektórzy z głównych graczy na globalnym rynku Metaverse w grach to: Meta, Activision Blizzard, Netease, Electronic Arts, Take-Two, Tencent, Nexon, Epic Games, Unity, Valve, Accenture, Adobe, HPE, Deloitte, Ansys, Autodesk Inc, Intel, Tech Mahindra, ByteDance, Nvidia, Microsoft, Samsung, Google, Sony, HTC, Seiko Epson, Apple, Qualcomm, Panasonic, AEON Reality, Roblox, Lenovo, Razer, Nextech AR Solutions, ZQGame, TaleCraft, VRChat, Decentraland, Somnium Space, Sandbox.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Podobne Wpisy