Metaverse na Igrzyskach Olimpijskich Gangwon 2024

Metaverse na Igrzyskach Olimpijskich Gangwon 2024

Z okazji zimowych Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich (YOG), które odbędą się w Gangwon w Korei Południowej jeszcze w tym miesiącu, Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) wprowadzi świat Metaverse.

  • MKOl wprowadza interaktywne doznania w świecie Metaverse, takie jak wirtualne wycieczki i mini-gry, aby zaangażować widzów podczas zbliżających się igrzysk Gangwon 2024.
  • Użytkownicy będą mieli dostęp do wydarzeń na żywo, konkurencyjnych mini-gier i personalizowanych awatarów, wyrażających emocje i tańczących inspirowane Młodzieżowymi Igrzyskami Olimpijskimi.
  • MKOl dąży do uczynienia igrzysk jak najbardziej dostępnymi dla młodych fanów, współpracując z rządem Korei i lokalnymi organizatorami.
  • Korea inwestuje w rozwój Metaverse, stając się liderem w tej dziedzinie. Seul, nazwane miastem Metaverse w 2021 roku, to tylko część rosnącej popularności tej technologii.
  • W Korei rozwija się ekosystem Metaverse, umożliwiający mieszkańcom granie w gry, składanie skarg i korzystanie z usług wirtualnej rzeczywistości, co stawia Koreę w czołówce światowej ewolucji Metaverse.

Według MKOl, doświadczenie to wykorzystuje istnieje już Metaverse prowincji Gangwon-do, aby zapewnić widzom różnorodne wciągające i interaktywne doświadczenia, takie jak wirtualne wycieczki po obiektach i grach.

Ponadto widzowie będą mieli dostęp do konkurencyjnych mini-gier online, takich jak bobsleje, curling i skoki narciarskie. Użytkownicy w Korei mogą oglądać wydarzenia na żywo online i na urządzeniach mobilnych.

Minęło kilka tygodni, odkąd Fifa, organizacja nadzorująca światową piłkę nożną, dodała niektóre ze swoich meczów do Metaverse.

Tańczące awatary na Igrzyskach Olimpijskich 

Gangwon będzie gospodarzem zimowych Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich od 19 stycznia do 1 lutego. Międzynarodowe wydarzenie sportowe ma przyciągnąć do 2000 zawodników z ponad 80 krajów. Każdy sportowiec jest w wieku od piętnastu do osiemnastu lat.

MKOl ma nadzieję, że jego Metaverse przyczyni się do tego, że igrzyska Gangwon 2024 będą tak inkluzywne i dostępne, jak to tylko możliwe, szczególnie dla młodych fanów. MKOl współpracował przy tym wydarzeniu z koreańskim rządem i lokalnymi organizatorami olimpijskimi.

Organizacja non-profit stwierdziła w oświadczeniu, że Metaverse oferuje również możliwość spotkania i interakcji z innymi fanami z całego świata, a także inspiruje odwiedzających do wypróbowania nowych sportów zimowych i poznania wartości olimpijskich.

Sześć języków (koreański, angielski, hiszpański, francuski, japoński i chiński) będzie obsługiwanych w Metaverse Gangwon 2024, gdzie użytkownicy mogą zaprojektować własne unikalne awatary.

Użytkownicy mogą dostosowywać swoje awatary, wybierając spośród trzydziestu różnych postaci i opcji dotyczących stroju, typu ciała i fryzury. MKOl twierdzi, że awatary mogą wyrażać różne emocje, takie jak szczęście, miłość, smutek, zaskoczenie i wściekłość. Komitet Olimpijski powiedział również, że postacie mogą wykonywać taniec hip-hopowy i taniec związany z młodzieżowymi igrzyskami olimpijskimi dla osób, które pasjonują się tańcem w wirtualnym świecie.

Po stworzeniu własnego awatara można poruszać się po trójwymiarowym wirtualnym środowisku i odkrywać cyfrowe repliki dziewięciu różnych lokalizacji rozgrywek, które obejmują cztery atrakcje turystyczne, elementy fantastyczne i młodzieżowe wioski olimpijskie.

W ekologicznym Gangneung Green City Experience Centre, zlokalizowanym w mieście, odwiedzający i lokalni Koreańczycy mogą w pełni zanurzyć się w wydarzeniu za pomocą symulatorów, paneli wizualnych i zestawów słuchawkowych wirtualnej rzeczywistości.

Postęp w koreańskim Metaverse

Korea Południowa idzie naprzód, aby objąć rolę przewodnią w dziedzinie Metaverse. Jej stolica, Seul, została nazwana miastem Metaverse w 2021 r. – metropolią położoną w środowisku wirtualnym lub przestrzeni cyfrowej.

Korea Południowa zainwestowała w 2022 roku 180 milionów dolarów w stworzenie ekosystemu Metaverse. Miejska aplikacja Metaverse jest już dostępna do pobrania, umożliwiając mieszkańcom Seulu wykonywanie zadań, takich jak granie w gry, składanie skarg i uzyskiwanie porad podatkowych. Pomysł ten zyskuje na popularności w azjatyckich prowincjach, takich jak Gangwon.

Jednym z niewielu miast Metaverse na świecie, obok Santa Monica w Kalifornii i Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jest stolica Korei. Światowe Forum Ekonomiczne twierdzi, że miasta mogą testować nowe koncepcje infrastruktury, poprawiać przepływ ruchu i usprawniać operacje za pomocą wirtualnej platformy Metaverse. Dodaje również, że Metaverse zapewnia bardziej partycypacyjne i angażujące podejście do komunikowania się z władzami miejskimi i uczestniczenia w podejmowaniu decyzji, co ostatecznie może przynieść znaczne oszczędności.

Według niedawnej analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą ABI Research, do 2030 r. infrastruktura Metaverse będzie istnieć w ponad 700 lokalizacjach na całym świecie.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Podobne Wpisy