Po ponownym uruchomieniu Music NFT LimeWire wprowadza narzędzia AI; oto dlaczego.

Po ponownym uruchomieniu Music NFT LimeWire wprowadza narzędzia AI

LimeWire wprowadza zdecentralizowane studio kreatywne AI, wspierane przez Polygon, aby zdemokratyzować kreatywny biznes, zapewniając narzędzia dla doświadczonych twórców i bardziej sprawiedliwy system płatności.

  • Rynek muzyczny NFT 2022 LimeWire, usługa udostępniania muzyki peer-to-peer z początku XXI wieku, zaprezentował we wtorek zdecentralizowane studio kreatywne generatywnej sztucznej inteligencji, które jest obsługiwane przez sieć skalowania Ethereum Polygon.
  • Całkowicie zautomatyzowany mechanizm płatności zarobków twórców zostanie wykorzystany do automatycznego bicia każdej pracy wyprodukowanej w studiu LimeWire AI jako NFT na blockchainie Polygon.

Były lider w branży udostępniania muzyki peer-to-peer rozszerza swoją obecną koncentrację na NFT o narzędzia AI. Marcus Feistl, dyrektor operacyjny LimeWire, dodaje więcej.

Rynek muzyczny NFT 2022 LimeWire, usługa udostępniania muzyki peer-to-peer z początku XXI wieku, zaprezentował we wtorek zdecentralizowane studio kreatywne generatywnej sztucznej inteligencji, które jest obsługiwane przez sieć skalowania Ethereum Polygon. Ale dlaczego LimeWire przechodzi na sztuczną inteligencję?

W szczytowym momencie na początku XXI wieku platforma peer-to-peer miała ponad 50 milionów użytkowników miesięcznie. Została ona jednak zamknięta w 2011 roku po przegranym sporze sądowym z Amerykańskim Stowarzyszeniem Przemysłu Nagraniowego (Recording Industry Association of America) o naruszenie praw autorskich. Deadmau5 i Steve Aoki, dwa największe nazwiska w branży muzycznej, wsparły odrodzenie LimeWire jako rynku NFT w 2022 roku.

Od tego czasu nawiązał współpracę z takimi firmami jak Universal Music Group, która jest domem dla Lady Gagi, ABBA i Justina Biebera. Na początku tego roku firma rozszerzyła swoje możliwości, aby umożliwić twórcom treści tworzenie własnych kanałów opartych wyłącznie na subskrypcji, podobnie jak Patreon. Starając się jeszcze bardziej zdemokratyzować kreatywny biznes, LimeWire wprowadza teraz nowe studio twórców AI.

Po pierwsze, studio LimeWire wykorzysta już istniejące narzędzia, takie jak Stable Diffusion i DALL-E, aby umożliwić tworzenie obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję przy użyciu danych wejściowych tekst-obraz lub obraz-obraz. W nadchodzących miesiącach LimeWire zamierza wprowadzić bardziej skomplikowany system.

Według dyrektora operacyjnego LimeWire Marcusa Feistla, który rozmawiał z Decrypt, witryna wykorzystała generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia grafiki do muzyki, która była już przygotowana do wydania; narzędzia po prostu przyspieszyły proces.

Wraz z tym, LimeWire zamierza wprowadzić szereg instrumentów muzycznych stworzonych przez sztuczną inteligencję jako część studia w nadchodzących tygodniach, a wkrótce potem pojawią się możliwości wideo. Podobnie jak w przypadku pakietów sampli dostępnych obecnie dla producentów, użytkownicy mogą wejść do studia, aby dodać określone dźwięki lub instrumenty do konkretnego utworu, lub mogą stworzyć utwór w oparciu o licencjonowane rytmy. Kompletny utwór można również napisać od podstaw, korzystając z generowanych przez sztuczną inteligencję tekstów, muzyki i wokali.

“To znacznie prostsza forma produkcji, dzięki czemu jest bardziej dostępna dla wielu osób” – wyjaśnił Feistl. Dodał, że LimeWire chce “umożliwić nowicjuszom rozpoczęcie kreatywnej podróży i zaoferować doświadczonym twórcom narzędzia, których potrzebują. Dzięki temu każdy może zostać twórcą”.

Studio chce również zapewnić twórcom bardziej sprawiedliwy system płatności. Obecnie “profesjonalni użytkownicy”, którzy posiadają określoną ilość tokena LMWR lub kupują flagowy LimeWire NFT, mogą otrzymać do 70% przychodów z reklam od LimeWire, podczas gdy zwykli użytkownicy, którzy publikują swoje prace na platformie, mogą otrzymać do 50% tych przychodów.

Artyści mogą również zarabiać pieniądze, sprzedając swoje prace jako NFT lub za pośrednictwem usług opartych na subskrypcji. LimeWire zapewnia kompleksową platformę do bicia i handlu NFT, a także obsługuje wideo, muzykę i statyczne obrazy. Feistl zapewnił, że wielu artystów zdobyło już na tyle znaczącą rzeszę fanów swojej twórczości, że są w stanie wspierać ich finansowo.

Całkowicie zautomatyzowany mechanizm płatności zarobków twórców zostanie wykorzystany do automatycznego bicia każdej pracy wyprodukowanej w studiu LimeWire AI jako NFT na blockchainie Polygon.

Gdy ich praca zostanie wykorzystana przez innych artystów, czy to jako pętla perkusyjna, remiks, czy obraz do wydania płyty, twórcy otrzymają również udział w sprzedaży. Feistl wyjaśnił, że wszystko przechodzi przez “rygorystyczny proces”, który umożliwia LimeWire ustalenie, czy przesyłający artyści rzeczywiście są właścicielami treści, które rozpowszechniają.

Przyznaje jednak, że jest to proces ciągły.

“Im więcej modeli i przypadków użycia dodamy, tym więcej wysokiej jakości treści będzie pochodzić ze studia” – powiedział Fesitl. “Dla mnie to właśnie w tym momencie staje się to bardzo interesujące”.

Uruchomienie studia twórców AI LimeWire ma miejsce w czasie, gdy kilka sektorów gospodarki kreatywnej debatuje nad ryzykiem, jakie sztuczna inteligencja może stanowić dla twórców.

Hollywoodzcy pisarze i aktorzy strajkują, a jednym z ich głównych zarzutów jest wykorzystanie sztucznej inteligencji. Ponadto na początku tego tygodnia grupa brytyjskich posłów wyraziła zaniepokojenie nieograniczonym wykorzystaniem muzyki, literatury i sztuk wizualnych przez twórców sztucznej inteligencji w opracowywaniu ich modeli.

Jednak nie wszyscy w branży muzycznej są przeciwni wykorzystywaniu sztucznej inteligencji w procesie twórczym. Grammy dopuszcza piosenki stworzone przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji, a muzycy tacy jak Grimes i główny wokalista Avenged Sevenfold, M. Shadows, zadeklarowali, że nie mają nic przeciwko kopiowaniu i remiksowaniu ich wokali przez sztuczną inteligencję.

Feistl wskazał na szybki postęp, jaki przemysł muzyczny przeszedł w ciągu ostatnich 20 lat, taki jak cyfrowe pobieranie i streaming, i stwierdził: “W branży muzycznej rozsądnym pomysłem wydaje się przyjęcie sztucznej inteligencji i praca z narzędziami, które zapewnia”. Platformy takie jak Spotify mają niewątpliwie zalety i wady, ale jeśli chcesz odnieść sukces i nawiązać kontakt z publicznością, musisz zaakceptować zmiany.

Fakt, że studio twórców LimeWire umożliwia artystom udostępnianie ich treści do użytku przez innych, utwierdza go w przekonaniu, że sztuczna inteligencja oferuje wiele możliwości rozwoju.

“Główną siłą sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki jest usprawnienie procesu twórczego i ułatwienie go. Nie zastąpi jednak żadnej rzeczy” – powiedział Feistl, a narzędzia wymagają ciągłego treningu ludzkiej kreatywności. “Jak dotąd, najlepsze wyniki pochodzą od kogoś, kto wykorzystuje istniejącą muzykę do stworzenia czegoś nowego” – dodał.

“Nie sądzę, by sztuczna inteligencja kiedykolwiek zastąpiła artystę” – dodał. “I tak mówimy tylko o cyfrowej stronie muzyki. Nigdy nie będziemy w stanie zastąpić rzeczywistych doświadczeń, takich jak koncerty na żywo”.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Podobne Wpisy